|
Moduł szkoleniowy |
Tematyka |
Strefa I |
Diagnoza środowiska szkolnego. |
Diagnoza niebezpieczeństw w środowisku szkolnym. Analiza specyfiki środowiska szkolnego pod kątem zagrożeń. |
Instruktorzy: Jolanta Leśniak, Magdalena Wieczorek, Maria Bernad | ||
Strefa II |
Relacje z rodzicami i innymi znaczącymi osobami. Budowanie indywidualnego kapitału – system wartości i postaw. |
MODUŁ I
|
MODUŁ II
|
||
Instruktorzy: Tomasz Wojtasik, Barbara Dobias-Mola, Beata Łęcka, Krystyna Szczęsna-Witkowska, Wiola Baraniak, Katarzyna Jaworska, Ewa Kustwan-Mróz, Joanna Sylwester, Mirosława Bochner | ||
Strefa III |
Budowanie dobrego klimatu szkoły. Korygowanie niewłaściwych zachowań poprzez modelowanie konstruktywnych działań wychowawczych i profilaktycznych w środowiskach szkolnych. |
Trudny uczeń czy wymagający? Systemowe podejście do rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem społecznym uczniów. Diagnoza problemu – różnicowanie kategorii problemów, analiza przyczyn trudności. Zasady budowania strategii korygujących dla dziecka w środowisku szkolnym i rodzinnym – modele oddziaływań wychowawczych i korygujących. Korzystanie z potencjału wychowawczego dorosłych w budowaniu relacji nauczyciel / wychowawca – uczeń. |
Instruktorzy: Magdalena Wieczorek, Maria Bernad | ||
Strefa IV |
Działania interdyscyplinarne. Tworzenie systemowych oddziaływań w zakresie działalności instytucji i służb pracujących na rzecz edukacji, wychowania i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. |
Diagnoza zasobów środowiska lokalnego w profilaktyce zagrożeń. Budowanie modelu wsparcia w oparciu o kompetencje instytucji środowiska. |
Instruktorzy: Aleksandra Kruszyńska, Grażyna Cybula |
Program szkoleń Falochronowych 2011 / 2012
Nauczyciele, którzy będą budować Szkolne Falochrony uczestniczą w ramach projektu w 25-godzinnym szkoleniu Wygrać młodość… czyli jak przeciwdziałać zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży. Falochron dla Śląska, które jest prowadzone przez nauczycieli – konsultantów ROM-E Metis.